Client Service wizytówką każdej agencji
Client Service i jakość obsługi Klienta jest wizytówką każdej agencji. Przede wszystkim dlatego, że to accounci są pierwszym kontaktem dla naszych klientów (a także dostawców i partnerów biznesowych). To właśnie accounci (od juniora executive’a przez samodzielnych managerów po supervisorów i dyrektorów) każdego dnia są na pierwszej linii ognia. To oni odbierają telefony, odpowiadają na potrzeby klientów i budują z nimi relacje. Co jest ważne w Client Service (pol. obsłudze klienta)?
Spis treści
Dlatego od każdego accounta oczekujemy określonych kompetencji twardych i miękkich – doświadczenia, wiedzy, umiejętności społecznych i cech osobowościowych, które spójne są z wartościami i tożsamością firmy. Ale przede wszystkim poszukujemy TALENTÓW. To słowo klucz każdej współczesnej rekrutacji. Bywa, że widzimy w kimś potencjał, który z różnych przyczyn nie pasuje do aktualnie prowadzonej rekrutacji, ale ponieważ talent to zasób na wagę złota, zdarza nam się zaproponować mu inne stanowisko lub pracę w innym zespole. Co to oznacza? Że jeśli, Drogi Kandydacie, jesteś talentem, to zrobimy wiele, abyś dołączył do naszego zespołu, obejmując pozycję, która będzie najbardziej efektywna zarówno z punktu widzenia organizacji, jak i Twojego rozwoju zawodowego.
Jakie umiejętności i kompetencje twarde należy posiadać, aby pracować w Client Service agencji reklamowej?
To, jakiego szukamy doświadczenia merytorycznego – rodzaj, lata, jakość – zależy od wielu czynników, takich jak specyfika zespołu, klienta czy poziom stanowiska.
🚀 Prowadzenie projektów i zarządzanie zespołem projektowym
Obejrzenie w dowolnym medium reklamy poprzedza długi proces przygotowań i realizacji zaczynający się od briefu klienta, przez prace strategiczne, kreatywne aż po egzekucję. Nadzór nad całym tym procesem, zaplanowanie go i sprawne przeprowadzenie to zadanie działu client service. Pożądane kompetencje to oczywiście: dobra organizacja pracy własnej i zespołu, strategiczne myślenie, umiejętność zaangażowania i zdyscyplinowania interdyscyplinarnego teamu, ale też asertywność, rzetelność i odpowiedzialność.
🚀 Prowadzenie kampanii reklamowych
W Plej działają teamy, które obsługują różnych klientów w różnych kanałach: BTL, ATL, digital i/ lub social media – nie oczekujemy doświadczenia BTL-owego, kiedy rozwijamy zespół digitalowy i na odwrót, co nie zmienia faktu, że przejścia pomiędzy zespołami i rozwój nowych kompetencji są wewnątrz agencji jak najbardziej możliwe.
🚀 Doświadczenie w pracy w agencji reklamowej
Na pewno jest to dodatkowym atutem. W przypadku stanowisk juniorskich nie jest ono konieczne, ale w pozostałych sytuacjach często wymagane.
🚀 Znajomość języka angielskiego
W zależności od klienta, nie zawsze język angielski jest konieczny, ale w niektórych przypadkach bywa wymagany.
🚀 Wykształcenie w obszarze reklamy i marketingu
To cenny atut, ale wiedzę o reklamie i marketingu można zdobyć także w inny sposób. Dlatego nie skreślamy osób, które nie ukończyły takich kierunków i nie oczekujemy takiego wykształcenia od kandydatów.
🚀 Zarządzanie zespołem
W sytuacji kiedy poszukujemy managera do już utworzonego zespołu, doświadczenie w zarządzaniu uważamy za konieczne.
Jakich kompetencji miękkich poszukujemy u accountów?
🚀 Umiejętności działania pod presją czasu i bardzo dobrej organizacji pracy
Pracujemy dla topowych marek i liderów rynkowych, którzy realizują najwyższe standardy komunikacji, a od agencji oczekują najwyższej jakości obsługi Klienta i kontaktu, którą im zapewniamy.
🚀 Doskonałej umiejętności nawiązywania relacji
Nasi klienci zwykle zostają z nami na lata. Przykładem jest PLAY, z którym współpracę w zakresie obsługi BTL i eventów rozpoczęliśmy ponad dekadę temu, a zaufanie klienta i zbudowane relacje zaowocowały zaproszeniem do kolejnych przetargów i poszerzeniem wspólnych działań o digital i social media.. Relacje i zaufanie w obsłudze klienta to dla nas kluczowe wartości w Client Service.
🚀 Umiejętności współpracy zespołowej i komunikatywności
Nie pracujemy w pojedynkę i mamy różne charaktery – z radością witamy w zespole osoby, które lubią pracować z ludźmi, z łatwością porozumieją się z każdym i wiedzą, co to znaczy konstruktywny, stały feedback.
🚀 Odpowiedzialności i samodzielności
Stawiamy na dużą samodzielność accountów od juniora po seniora. Nasz model zarządzania to bardziej leadership niż management. Nasi liderzy wspierają i doradzają, inspirują, a nie kontrolują. Za projekt odpowiada ten, kto go prowadzi.
🚀 Kultury osobistej
Niemal od pierwszego dnia account wchodzi w kontakt z klientem, partnerami biznesowymi, podwykonawcami, a także kolegami z innych działów, dyrektorami i zarządem, stając się równocześnie wizytówką firmy. Mówimy sobie na „ty”, lubimy pożartować, ale wszystko z wyczuciem i z klasą.
🚀 Inicjatywy, otwartości, elastyczności
To są wartości dodatkowe, to „coś”, co sprawia, że niektórzy właściwie od pierwszych chwil w Plej są po prostu „plejowi”.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tym, co robimy i kim jesteśmy, zapraszamy na www.plej.pl oraz na nasze profile na LinkedIn i Facebooku. A jeśli chciałbyś dołączyć do naszego zespołu, kliknij w poniższe ogłoszenie!
Autorką artykułu jest Danuta Godłoza, HR manager w Plej Sp. z o.o. Z agencją Plej związana od 12 lat. Swoją karierę w branży reklamowej rozpoczynała jako account i event manager. Od 6 lat zarządza w agencji działem HR, w tym odpowiada za wszystkie procesy rekrutacyjne w firmie. Z wykształcenia pedagog i politolog, specjalista od stosunków interkulturowych. Prywatnie mama Franka i Antosia oraz wielka fanka motoryzacji.
Komentarze