"FaceTime Content" to nowy trend, który kocha pokolenie Z. Dlaczego takie treści działają na TikToku?

SEO i SEM to podstawowe działania promocyjne w internecie, dzięki którym zwiększają się statystyki odwiedzalności witryny, a co za tym idzie, również zyski, niezależnie od tego, czy prowadzimy sklep, serwis z ogłoszeniami, czy bloga.
Spis treści
SEO to skrót od Search Engine Optimization. Pod tym określeniem rozumiemy wszelkie darmowe działania, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie strony w przeglądarce. W Polsce najwięcej użytkowników korzysta z Google. Czy zatem SEO i pozycjonowanie to to samo? Nie ma jasnej odpowiedzi. Dla jednych działania SEO skupiają się wyłącznie na tych on-site, a inni włączają do tego również działania off-site.
Optymalizację pod kątem SEO możemy podzielić na 3 główne obszary:
SEM to skrót od Search Engine Marketing. Dosłownie oznacza to wszystkie działania marketingowe, dzięki którym strona uzyskuje wyższe wyniki wyszukiwania oraz poprawia się jej wskaźnik konwersji.
Jeśli więc tak to rozumiemy, to w pojęcie SEM wpisuje się po prostu SEO (opisane powyżej) oraz PPC (Pay Per Click), czyli reklamy płatne, których jedną z form jest Google Ads.
Pojęcie Search Engine Marketing jest znacznie szersze od Search Engine Optimization. SEO wpływa na naturalne wyszukiwanie treści w przeglądarce, a SEM określa cały zasięg działań marketingowych w wyszukiwarkach (w tym PPC) i sprawia, że treści są też efektownie reklamowane wśród odbiorców, przez co zwiększamy ruch w serwisie. Minusem działań płatnych jest jednak to, że przestają działać wraz z ich wyłączeniem.
Tak naprawdę zawsze warto działać dwutorowo. Treści stworzone w celu lepszego pozycjonowania strony potrzebują czasu, aby zająć wysokie miejsce w wyszukiwarce, ale z kolei pozwalają na długoterminowe zyski bez ponoszenia kosztów, dzięki czemu możemy się skupić na kilku przedmiotach (w przypadku sklepu), czy tematach (w przypadku strony internetowej/bloga). Należy jednak pamiętać, że SEO to też ciągła praca, nawet jeżeli uda nam się wybić na pierwszą stronę wyszukiwarki, należy „dbać” o temat i go aktualizować, aby jego pozycja nie spadła.
Z kolei płatne działania wchodzące w skład SEM są skuteczne tylko w momencie opłacania działań.
Zobaczcie także: Jak zacząć karierę w SEO?
📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI
🚀 na nasz fanpage:
➡ https://www.facebook.com/RocketJobsPolska/
💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs/
😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska/
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Myriam Jessier
Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska
Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.
Komentarze