Mobbing (nie) odszedł w zapomnienie? Bezpieczeństwo w miejscu pracy. Hello News 15.10.2019 r.
Firmy oferując godziwe wynagrodzenie, prześcigając się coraz lepszymi benefitami. Wiele mówi się o kulturze organizacji, work-life balance oraz o tym, jak istotny jest komfort psychiczny w miejscu pracy. Jednak dane z najnowszego raportu “Bezpieczeństwo pracy w Polsce 2019” mogą szokować. Skala występowania negatywnych zjawisk psychospołecznych jest ogromna, a 46% pracowników biurowych i fizyczno-umysłowych przyznało, że padło ofiarą mobbingu, a 14% nawet przemocy fizycznej! Jak zaradzić tego typu zjawiskom? M.in. o tym w naszej HRowej prasówce.
1. Gdzie szukać pracowników? Poznaj najczęściej używane metody przedsiębiorstw. Niestety nie istnieje jeden sprawdzony sposób na udaną rekrutację. Metody pozyskiwania kandydatów do pracy zależne są od wielu czynników – poziomu stanowiska pracy, wynagrodzenia, specyfiki branży, czy nawet regionu. Odpowiednie narzędzie, które poprowadzi proces rekrutacyjny najbardziej efektywnie, musi być dopasowane do potrzeb. Według badań Trenkwalder, najchętniej wybieranym źródłem pozyskiwania pracowników są wyspecjalizowane job boardy. Które metody się sprawdzają? Jakich błędów nie popełniać?
Więcej na ten temat tutaj.
2. Stwórz najlepszy program stażowy – przyciągnij millenialsów. Świat płynie coraz szybciej, zwłaszcza wśród młodych pokoleń. Dlatego jeśli chcemy przyciągnąć prawdziwe talenty do organizacji w tej kategorii wiekowej, bycie na bieżąco jest wyjątkowo ważne. Kształtowanie pracownika od podstaw jest dużą wartością dla każdej firmy. Jak stworzyć angażujący program stażowy, który zadziała jak magnes? Na czym najbardziej zależy młodym kandydatom? Sprawdź sprawdzone sposoby Katarzyny Pyszczak z mBanku.
Więcej na ten temat tutaj.
3. Stagnacja płac i luka kompetencyjna. Mimo wyraźnego spadku wskaźnika bezrobocia, nie przełożyło się to równie znaczny wzrost poziomu wynagrodzeń. Zjawisko nie dotyczy tylko polskiego rynku pracy, lecz jest trendem obserwowanym na całym świecie. Obok zagadnień związanych z wysokością płac, coraz częściej pojawia się temat luki kompetencyjnej. Jak zapobiec występującą dysproporcją pomiędzy zapotrzebowaniem firm na określone umiejętności, a ich dostępnością wśród zatrudnionych i kandydatów?
Więcej na ten temat tutaj.
4. Employer branding – co wpływa na ocenę firmy? Obecnie firmy przepychają się na rynku pracy oferując różnorodne benefity oraz dodatkowe korzyści dla pracowników. Wysokość wynagrodzenia coraz częściej nie jest już jedynym wyznacznikiem. Atena, firma poruszająca się w obszarze FinTec, otrzymała tytuł “Friendly Workplace 2019”. W poprzednich latach zebrała szereg prestiżowych nagród. Jako firma przeprowadza ankiety, które badają poziom zadowolenia pracowników z miejsca pracy. Obecnie 95% poleca Atenę jako atrakcyjne miejsce pracy. Sprawdź, jakie działania prowadzą, które pozytywnie budują ich employer branding.
Więcej na ten temat tutaj.
5. Mobbing (nie)odszedł w zapomnienie? Wysokie płace to obecnie niewystarczający czynnik, aby zdobyć najlepsze talenty. Wiele mówi się o kulturze organizacji, czy work-life balance. Jednak dane z najnowszego raportu “Bezpieczeństwo pracy w Polsce 2019” mogą szokować. Skala występowania negatywnych zjawisk psychospołecznych jest ogromna, a ponad połowa badanych doświadczyła przemocy słownej. Jak zaradzić tego typu zjawiskom?
Więcej na ten temat tutaj.
6. Przepis na idealne wnętrze biurowe? Sprawdź 18 najlepszych polskich biur. Organizacja przestrzeni do pracy jest niezwykle ważna. Nie tylko wpływa na samopoczucie siedzącego, lecz także na poziom skupienia oraz efektywność pracy. Zwłaszcza, że obecnie sposób pracy jest dużo bardziej dynamiczny niż jeszcze kilka lat temu – burze mózgów, narady projektowe, spotkania z klientem, czy telekonferencje. Spełnienie komfortu pracy jest niezwykle trudne. Sprawdź co cenią sobie pracownicy w swojej przestrzeni i poznaj laureatów III edycji konkursu OFFICE SUPERSTAR 2019.
Więcej na ten temat tutaj.
7. Budowanie efektywnych zespołów – kiedy grupa staje się zespołem? Tworzenie zespołów, które będą ze sobą efektywnie współpracować nie należy do łatwych zadań. Każda osoba w grupie spełnia określoną rolę, którą podczas szkoleń można sprawdzić w prosty sposób. Budowanie zespołu to proces i świadome działanie lidera. Co jest kluczem do sukcesu?
Więcej na ten temat tutaj.
8. Poleciłbyś swojego pracodawcę? Ogólnopolskie Badanie Satysfakcji z Pracy 2019. Zeszłoroczne wyniki badań wskazują, że Polacy w większości nie są zadowoleni ze swojego miejsca pracy, a co więcej, nie poleciliby swojego pracodawcy znajomym. Jedynie 26% respondentów odczuwa satysfakcję z pracy. Kluczową rolę odgrywał lider i jego postawa wobec pracowników. Wyniki badań powinny wzbudzać zaniepokojenie i w konsekwencji zachęcić do rozpoczęcia zmian w polskich firmach. Weź udział w tegorocznej edycji i poznaj oczekiwania swoich pracowników.
Więcej na ten temat tutaj.
9. Zadbaj o candidate experience! Poznaj 3 skuteczne wskazówki. Budowanie pozytywnych doświadczeń kandydatów jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Zwłaszcza, że istnieje szereg badań, które opisują oczekiwania i potrzeby osób biorących udział w procesach rekrutacji. Wnioski mogą wydawać się oczywiste, jednak wdrożenie ich w życie znacznie poprawi jakość candidate experience.
Więcej na ten temat tutaj.
10. Nie wróż z kart – wykorzystuj dane! Niski poziom bezrobocia, wysokie zapotrzebowanie na pracowników, wysoka rotacja… sytuacja ta dotyczy większości firm na obecnym rynku pracy w Polsce. Kompetencje osób w dziale HR dalece wykraczają poza samo rekrutowanie nowych osób do pracy. Odpowiedzialne są również za dbanie o ich rozwój, kulturę i komfort w miejscu pracy, a w miarę możliwości, ograniczanie liczby odejść. Bazując na danych oraz wykorzystując sztuczną inteligencję, jesteśmy w stanie z dużą dokładnością przewidzieć, kto i dlaczego zamierza zrezygnować z miejsca zatrudnienia – a tym samym spróbować temu zapobiec. Poznaj praktyczne metody wykorzystania AI!
Więcej na ten temat tutaj.
Autorką tekstu jest Julia Smulska. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.
Komentarze