W pracy kazali mi korzystać z toalety dla osób z niepełnosprawnościami – Kacper Potępski opowiada o swoich doświadczeniach jako transmężczyzna

Pamiętacie jeszcze czasy, kiedy praca oznaczała sztywne godziny „od-do”, brak elastyczności i zero rozmowy o dobrostanie? Na szczęście te czasy mamy już za sobą. Nowa kampania portali rocketjobs.pl i justjoin.it w bardzo oryginalny sposób pokazuje, jak bardzo ewoluował rynek pracy.
Spis treści
Twórcy kampanii „To nie są lata 90.!” postawili na nietypowe rozwiązanie – zamiast klasycznej reklamy nakręcili sitcom stylizowany na produkcje telewizyjne z tamtej dekady. To genialny pomysł, który pozwala z dystansem i humorem spojrzeć na to, jak bardzo zmienił się świat pracy.
Współczesny pracownik to nie zasób, a człowiek z indywidualnymi potrzebami, który oczekuje partnerskiej relacji ze swoim pracodawcą – tłumaczy Artur Leśniak, Head of Marketing B2C obu portali.
I faktycznie – zestawienie humorystycznych scenek z życia rodziny z lat 90. ze współczesnymi oczekiwaniami pracowników doskonale uwypukla tę różnicę.
Dziś pracownicy oczekują zupełnie innych rzeczy niż 30 lat temu. Na pierwszym miejscu jest elastyczność w pracy, równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, troska o zdrowie psychiczne, partnerska relacja z pracodawcą i wspierające środowisko pracy. To już nie są „benefity” – to podstawa nowoczesnej kultury organizacyjnej.
Badania przeprowadzone w ramach kampanii pokazują ciekawe trendy. Aż 66 proc. pracowników zauważa, że wsparcie ze strony pracodawcy realnie zwiększa ich zaangażowanie. Co trzeci respondent czuje się w pracy traktowany przede wszystkim jak człowiek – dzięki empatycznym relacjom, elastyczności i docenieniu.
Ale nie wszystko jest już idealne. 14 proc. badanych nadal w pracy czuje się o jak „zasób ludzki” – trybik w systemie, od którego wymaga się wyników, ale nie oferuje mu się wsparcia. To pokazuje, że choć wiele się zmieniło, droga do nowoczesnych standardów pracy wciąż trwa.
Sitcom wyreżyserowany przez Tomasza Dubiela to tylko jeden element szerszej kampanii. W planach są również skrócone formaty wideo, sesja zdjęciowa w klimacie lat 90., artykuły, e-book „To nie są lata 90.! Jak spoko żyć ze sobą w pracy?”, działania w mediach społecznościowych, współpraca z influencerami oraz cykl śniadań HR dla branży.
Kampanię wspierają partnerzy, którzy również stawiają na nowoczesne standardy w pracy: ManpowerGroup Polska, ING Bank Śląski oraz Fundacja IT Girls. To pokazuje, że zmiana podejścia do pracy to nie tylko trendy marketingowe, ale realny ruch całej branży.
Rocketjobs.pl i justjoin.it to nie przypadkowi organizatorzy tej kampanii. Justjoin.it jest liderem w branży IT, a rocketjobs.pl dynamicznie rozwija się jako platforma dla specjalistów z różnych sektorów. Obie marki łączą profesjonalizm z nowoczesną komunikacją, która trafia zarówno do młodszych, jak i bardziej doświadczonych pokoleń.
Kampania „To nie są lata 90.!” to nie tylko marketing – to manifest zmiany, która już się dokonała na polskim rynku pracy. I dobrze, bo wszyscy na tym zyskujemy.
RocketSpace.pl
RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.
Komentarze