9 sposobów na Employer Branding, które sprawią, że będziesz rekrutować tylko najlepsze talenty
Granice między marketingiem a rekrutacją są rozmyte bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, najlepsze marki odważnie i autentycznie dzielą się informacjami „jak to jest naprawdę pracować u nas”. Employer branding, czyli wgląd w kulturę firmy, rozwój kariery i potencjalnych współpracowników jest teraz koniecznością dla osób poszukujących pracy. Funkcja rekrutacji w firmie może być kluczowym czynnikiem wpływającym na markę pracodawcy. Przedstawiamy 9 najlepszych wskazówek, które pomogą Ci upewnić się, że przyciągniesz największe talenty.
Spis treści
1. Skuteczny employer branding – zdecyduj, co chcesz powiedzieć
Stwórz autentyczny przekaz i głos dla Twojej marki, aby kandydaci dokładnie wiedzieli, czego mogą od oczekiwać od niej jako pracownicy. Upewnij się, że głos marki jest spójny w każdym punkcie kontaktowym, dostosowując komunikaty na stronie internetowej poświęconej karierze do treści wideo, reklam, platform oceny i indywidualnych rozmów z zespołem rekrutacyjnym. Staraj się przedstawić spójny obraz organizacji, nie zapominając o tym, jak ważne są ludzkie aspekty i elementy wyróżniające Twoją markę.
2. Employer branding – pielęgnuj kulturę organizacyjną
Rekrutacja odgrywa wpływową rolę w pielęgnowaniu kultury, zapewniając, że na pokład Twojego samolotu trafia odpowiedni talent. Zastanów się, jaki rodzaj kultury zamierzasz stworzyć. Na przykład 83% millenialsów jest aktywnie zaangażowanych, gdy wierzy, że organizacja sprzyja kulturze integracyjnej. Jest wiele rzeczy, które może zrobić zespół rekrutacyjny, aby proces zatrudniania stał się bardziej integracyjny.
Employer branding jest raczej odzwierciedleniem Twojej kultury niż czymś, co można przepisać, a zatem budowanie pozytywnej kultury jest podstawą silnej marki pracodawcy.
3. Zrozumienie postrzegania marki kluczem do skutecznego employer brandingu
Pracownicy bez wątpienia będą korzystać z takich platform jak Facebook, LinkedIn, Twitter, czy zagraniczny Glassdoor i Indeed, aby dzielić się swoimi doświadczeniami. W rzeczywistości, Glassdoor donosi, że 70% ludzi przed podjęciem decyzji zawodowych patrzy na recenzje.
Platformy te są źródłem cennych informacji zwrotnych dotyczących elementów ważnych dla pracownika w organizacji. Oczywiście, nie wszyscy zatrudnieni będą zadowoleni przez cały czas, ale zwróć uwagę na bolączki, które mogą zniechęcić odpowiednio dopasowane talenty do aplikowania na Twoje oferty.
4. Znajdź rzeczników dla swojej marki
Dzięki technologii i mediom społecznościowym marketing nie jest już strażnikiem marki. Zarówno marka korporacyjna, jak i marka pracodawcy, znajdują się w rękach pracowników i klientów. 84% ludzi ufa rekomendacjom peer-to-peer w stosunku do każdej innej formy reklamy (według magazynu marketingowego Drum). Dotyczy to również rekrutacji.
Dlatego tak ważne jest, aby każdy pracownik, który może wzmocnić markę pracodawcy, miał trochę wolności w social mediach oraz możliwość budowania własnej marki, dzieląc się elementami swojego życia zawodowego z innymi. Zastanów się, w jaki sposób możesz wykorzystać posty pracowników na portalach społecznościowych czy wewnętrznych grupach na Facebooku w swoich kanałach społecznościowych.
5. Buduj employer branding dzięki technologiom
Technologia daje ogromne możliwości dla marki pracodawcy, zapewniając lepsze kanały komunikacji i dopieszczają doświadczenie rekrutowanego kandydata. Platformy takie jak LaunchPad sprawiają, że kandydaci rozpoczynają płynną i spersonalizowaną podróż: od pierwszego kontaktu z firmą aż do wejścia na jej pokład.
Technologia może usprawnić poszukiwanie pracy, zaangażowanie kandydatów, aplikowanie, procesy oceny i selekcji, jak również planowanie rozmów kwalifikacyjnych i zbieranie opinii. Dzięki technologii, wszystkie zespoły rekrutacyjne mogą zapewnić wyjątkowe doświadczenie kandydata, które wzmocni markę pracodawcy.
6. Traktuj kandydatów jak klientów
Kandydaci coraz częściej traktują poszukiwanie pracy jak zakupy internetowe. W ramach swoich badań osoby poszukujące pracy chcą wiedzieć o oczekiwaniach Twojej firmy, stylu pracy i procesie rozmowy kwalifikacyjnej. Mogą również pozostawić opinie na temat ich doświadczenia związanego z procesem rekrutacyjnym.
Dlatego ważne jest, aby zapewnić pozytywną, spójną, sprawiedliwą i angażującą podróż. To potwierdza, jak ważna jest automatyzacja, która sprawia, że kandydaci szybko przechodzą do następnego etapu, unikając niepotrzebnych opóźnień.
7. Storytelling w budowaniu employer brandingu
Po nawiązaniu kontaktu z interesującymi Cię talentami, należy utrzymywać zaangażowanie potencjalnych kandydatów poprzez regularną komunikację. Opowiadanie historii może obejmować strony docelowe pokazujące filmy wideo istotne z punktu widzenia pełnionych ról zawodowych lub dzielenie się historiami od obecnych pracowników na temat ich własnych doświadczeń.
Taki storytelling to okazja, aby wzmocnić Twój employer branding i opowiedzieć historię prawdziwych ludzi, a nie bezimiennych korporacji. Używając angażowania ludzkich narracji przyciągniesz kandydatów, którzy mogą wyobrazić sobie, jak sami tworzą podobne historie. W związku z tym, zwiększasz prawdopodobieństwo, że dobrze dopasowany talent dołączy do Twojego zespołu.
Jak to wygląda w Rockecie? Sprawdź nasze brand story!
8. Pogłębiaj kontakt z kandydatami
Istnieje wiele taktyk innych niż słowa, które można wykorzystać do aktywnej promocji marki pracodawcy. Zapewnienie atrakcyjnej wizji, która inspiruje ludzi, można często zrealizować wizualnie – poprzez fotografię, zdjęcia lub wideo. Wielu naszych klientów odkrywa kanały mediów społecznościowych, takie jak Snapchat i Instagram, aby połączyć się z ich docelowymi populacjami talentów.
Zwiększenie głębokości kontaktu oznacza również, że komunikacja staje się bardziej rozmową partnerską niż jednokierunkową ulicą po, której pędzisz. Można rozważyć narzędzia takie jak chatboty do pomocy kandydatom i w ten sposób udzielać odpowiedzi na ich pytania lub prowadzić z nimi rozmowy online.
9. Własna przestrzeń
Upewnij się, że jesteś tam, gdzie jest twój talent docelowy. Czy to LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest, czy zaznaczasz swoją obecność we właściwych miejscach? Microsoft używa Twittera, aby zaprezentować #MicrosoftLife, podczas gdy McDonald’s używa Snapchata, aby dotrzeć do młodszych rekrutów.
Ta taktyka jest szczególnie cenna, jeśli starasz się zatrudnić kandydatów w obszarze, który znajduje się poza Twoją zwykłą sferą – pomyśl o bankach, które potrzebują talentu w dziedzinie technologii lub detalisty przenoszącego się na nowe rynki geograficzne.
📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI
💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs
😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska
Komentarze