Zbuduj poczucie bezpieczeństwa w zespole. Hello News 1.10.2019 r.
Czy strach przed niepowodzeniem kiedykolwiek powstrzymywał Cię przed podjęciem działania? Jak myślisz, ilu pracowników być może ma świetny pomysł, który chciałby sprawdzić, ale nie czuje się wspierany przez swój zespół i managera? Brak poczucia bezpieczeństwa w organizacji często jest problemem. Twój zespół będzie o wiele lepiej funkcjonował, jeśli zadbasz o ich komfort psychiczny. Jeśli Twoi pracownicy będą czuli się szanowani i akceptowani z pewnością poprawi się kondycja całej organizacji. W dzisiejszym Hello Newsie poznasz kilka praktycznych sposobów na budowanie poczucia bezpieczeństwa w miejscu pracy.
1. A co powiesz na nagrody rzeczowe? Nagrodami dla pracowników najczęściej są benefity w postaci premii, opieki medycznej lub inne aktywności np. karnety na fitness. Ciekawą możliwością, o której często się zapomina, są prowadzone okresowo akcje z nagrodami rzeczowymi. Dlaczego w wielu przypadkach motywują pracowników bardziej? Przede wszystkim wzbudza emocje. Dowiedz się jak mądrze wykorzystać to narzędzie i na co zwracać szczególną uwagę.
Więcej na ten temat tutaj.
2. Zadbaj o relacje z byłymi pracownikami! Niestety relacja employer branding zdecydowanie kończy się zbyt wcześnie – wraz z ostatnim dniem pracy w firmie. A przecież to właśnie były pracownik jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o przedsiębiorstwie. Jakie korzyści może przynieść utrzymanie pozytywnej relacji, zarówno pracodawcom, jak i pracownikom? Poznaj konkretne przykłady.
Więcej na ten temat tutaj.
3. Strategia Lean – bezpłatne szkolenie live. Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę i poznać strategiczne podejście lean – masz świetną okazję. Już 17 października w godz. 11:00 – 13:00 Radek Drzewiecki poprowadzi swój debiutancki Live na Facebooku. Poruszy tematykę, która zainteresuje każdego niezależnie od branży. Odpowie na pytania czego ludzie oczekują od firmy i lidera, obali mity na temat projektów lean. Czego jeszcze będziesz mógł się nauczyć?
Więcej na ten temat tutaj.
4. Employer Branding w praktyce – weź udział! Rynek pracownika, wymagający kandydaci, trudności w sprowadzaniu i utrzymaniu talentów… brzmi znajomo? Połowa potencjalnych pracowników, mimo dobrego wynagrodzenia, nie podejmuje pracy w firmie o złej reputacji. Zapisz się na konferencję i posłuchaj ekspertów, którzy pozwolą Ci wypracować techniki budowania marki wśród Twoich obecnych i przyszłych pracowników. Dowiedz się kto, kiedy i gdzie wystąpi.
Więcej na ten temat tutaj.
5. Mobbing – czy nadal jest powszechny? Z pewnością mobbing i dyskryminacja to niepożądane zjawiska, które jeszcze kilka lat temu nadal występowały. Chociaż są to tzw. trudne obszary menedżerowie, kierownicy czy inni pracownicy powinni kontrolować sprawę w tym aspekcie. Trzeba podkreślić, iż nie jest nadmierne wchodzenie w osobiste relacje międzyludzkie. Uprawnienia pracodawcy odnoszą się także do postaw i zachowań pracowników. Jak kształtuje się polityka firm przeciw mobbingowi oraz dyskryminacji? Sprawdź jakie rozwiązania realizowane są w organizacjach.
Więcej na ten temat tutaj.
6. Zbuduj poczucie bezpieczeństwa w zespole. Pracownicy często nie podejmują własnych działań, nie wychodzą ze świetnymi i wielkimi pomysłami, tylko dlatego, że brak im wiary i poczucia bezpieczeństwa w organizacji. Zjawisko to niesie ze niemałe negatywne konsekwencje. Poznaj praktyczne sposoby rozwijania kultury bezpieczeństwa psychicznego w miejscu pracy.
Więcej na ten temat tutaj.
7. Zostań mistrzem swojego czasu – poznaj 7 wskazówek. Czas jest obecnie najcenniejszym zasobem. Niezależnie od tego, czy pracujesz w globalnej firmie, czy prowadzisz własną – czas jest dominującą cechą, którą może kontrolować produktywność. Wszystkie skuteczne wyniki Twoich działań zależą od faktu wykorzystania zegara w bardzo efektywny sposób. Więc wszystko, co musisz zrobić, to wykorzystać swój cenny czas w jak najlepszy sposób.
Więcej na ten temat tutaj.
8. Nie bój się rozwiązywać konfliktów! Jako zawodowy HR-owiec posiadasz kompetencje miękkie, którymi trzeba się wykazywać zwłaszcza w ekstremalnych sytuacjach. Jednak nie można bagatelizować drobnych sporów i niedomówień. Po całym zajściu pozostaje niesmak i nieciekawa atmosfera. Są to jedne z najczęstszych przyczyn większych konfliktów wewnątrz organizacji. Sprawdź jak umiejętnie zarządzać sporem lub sprawić, żeby w ogóle do niego nie doszło.
Więcej na ten temat tutaj.
9. Rentowność firmy a rekrutacja. Rentowność jest jednym z najważniejszych, parametrów dzięki którym można ocenić kondycję przedsiębiorstwa. Działalność działu HR często utożsamiana jest jako koszt, jednak nie dostrzega się korzyści, które niosą ze sobą procesy rekrutacji. Dlatego ważne, by weryfikować skuteczność podejmowanych działań. Pomogą w tym wskaźniki efektywności, które istotnie przekładają się na kwestie budżetowe.
Więcej na ten temat tutaj.
10. Poznaj siłę analizy – wykorzystuj ją codziennie! W ciągle zmieniającym się środowisku biznesowym, presja podejmowania trafnych decyzji stale rośnie. W przeszłości, posiadanie odpowiedzi na pytania dotyczące podejmowania przemyślanych i trafnych decyzji przez ludzi było przewagą konkurencyjną. Dziś, staje się koniecznością, aby biznes działał sprawnie i szybko reagował na zmiany. Po kilku latach inwestowania w platformy HR i zmagania się z cyfryzacją, liderzy biznesowi nadal nie osiągają rezultatów. Jak to zmienić?
Więcej na ten temat tutaj.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.
Komentarze