Tester Prawa znaleziony! Prawo Marcina wybrał zwycięzcę konkursu #PRACAJAKZESNU

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważna jest równość w miejscu pracy. Niemniej, jak wynika z badań, wciąż na polskim podwórku robi się za mało w tym zakresie. Debata #Postroniekobiet to szczególny projekt. Być może po raz pierwszy w Polsce przeprowadzona zostanie publiczna dyskusja, dokładnie zgłębiająca tę kwestię. Wydarzeniu nadadzą tempa eksperci i profesjonaliści z różnych branż zawodowych – świata kultury, mediów, marketingu, przedstawiciele organizacji społecznych i aktywiści. Premiera wydarzenia już 10 listopada o godzinie 15:00 na łamach postroniekobiet.pl.
Spis treści
Już w kwietniu 2022 roku został opublikowany raport #PoStronieKobiet: Równość płci w reklamie i marketingu. Wzięło w nim udział blisko 500 osób z branży i jak pokazują statystyki, sytuacja nie rysuje się w jasnych barwach. Znamienne, że choć w reklamie i marketingu, kobiety stanowią większość, dalej narażone są na dyskryminację. Jedynie 20 proc. ankietowanych nie spotkało się z nią w swoim miejscu pracy. Debata #PoStronieKobiet to krok dalej w walce o równe traktowanie płci w na rynku pracy. W końcu tylko akcja może doczekać się reakcji. Jako współorganizatorzy, wraz z firmą E.ON. serdecznie zachęcamy do obejrzenia nagrania już jutro, 10 listopada. Pod przewodnictwem Agaty Małkowskiej-Szozdy z magazynu Press zaproszeni goście omówią szczegółowo, jak obecnie wygląda kwestia równości kobiet i mężczyzn na arenie zawodowej i nie tylko, oraz jak potencjalnie możemy na nią wpłynąć.
Z raportu #PoStronieKobiet: Równość płci w reklamie i marketingu wynika, że choć 87 proc. kobiet i 91 proc. mężczyzn są niemal zgodni, że posiadają wiedzę i kompetencje na mniej więcej takim samym poziomie, to kobiety rzadziej są liderkami czy ekspertkami.
Temat równości nie może być rzetelnie omówiony, jeżeli wśród uczestników brakuje różnorodności. Budowanie pełnego obrazu sytuacji przypomina bowiem układanie puzzli. Wszystkie elementy są konieczne, żeby przedstawiony całokształt był wiarygodny. Z tego względu w wydarzeniu wezmą udział zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Ponadto, możemy spodziewać się tam bogatej reprezentacji wszechstronnych branż. W debacie wezmą udział przedstawiciele marketingu i reklamy – nawiązując do opublikowanego raportu #PoStronieKobiet: Równość płci w reklamie i marketingu. Ale to nie wszystko! Wśród gości głos zabiorą także osoby ze świata kultury, aktywiści społeczni, psychologowie oraz specjaliści z backgroundem kulturowym.
Uczestniczkami i uczestnikami wydarzenia będą:
Podstawą dyskryminacji jest przede wszystkim gruntowanie w społeczeństwie pewnych stereotypów. Gdy stają się one wystarczająco silne, zaczynają przybierać formę prawd uniwersalnych. Jak zatem walczyć z takimi realiami życia? Przede wszystkim poprzez budowanie świadomości społecznej. Natomiast podstawą do uświadomienia sobie problemu jest dialog, wzajemne zrozumienie i szacunek. Debata #PoStronieKobiet zamierza właśnie dążyć do budowania środowiska pracy, opartego o równe szanse dla wszystkich, wynikające wyłącznie z posiadanego wykształcenia i kompetencji.
Źródło zdjęcia: Materiały prasowe
Redaktorka
Z wykształcenia filolog języka francuskiego, jednak od najmłodszych lat emocjonalnie związana z dziennikarstwem i działalnością literacką. Interesuje się szerokim wachlarzem tematycznym, zaczynając od kwestii językowych, kulturowych i społecznych, poprzez finanse i ekonomię, aż po naukę i prawo. Można powiedzieć, że w życiu podąża za iście renesansową definicją bycia "humanistą".
Komentarze