Generacja Z chce zdobyć świat i dobrze się przy tym bawić

Generacja Z chce zdobyć świat i dobrze się przy tym bawić

Jeszcze do niedawna zastanawiano się, jakie cechy będzie posiadało pokolenie wychowane w pełni scyfryzowanym świecie, które nie zna i nie wyobraża sobie życia bez internetu. Dzisiaj, kiedy generacja Z szturmuje już rynek pracy, wiemy, czym się wyróżnia, jakie są jej priorytety i mamy świadomość, że… chce zdobywać świat z uśmiechem na ustach. Co to oznacza dla pracodawców?

Generacja Z, czyli specjaliści od technologii i multitaskingu

Mówiąc o generacji Z, myślimy o osobach urodzonych po 1995 roku, które wychowały się w świecie zdominowanym przez internet oraz nowe technologie. Oznacza to, że obsługa nawet bardziej zaawansowanych urządzeń czy aplikacji nie stanowi dla nich jakiegokolwiek problemu. W parze ze znajomością technologii idzie łatwość w zakresie poszukiwania i wymiany informacji, dzięki czemu przedstawiciele generacji Z doskonale odnajdują się w branży IT, PR czy marketingu.

To jednak nie wszystko. Osoby z tego pokolenia doskonale adaptują się do nowych warunków, działają szybko, a do tego cechują je kreatywność oraz odwaga, których często brakuje przedstawicielom wcześniejszych generacji. No i to, co dla wielu pracodawców tak istotne – są multizadaniowe, a więc mogą podejmować się kilku zadań jednocześnie, dając w większości przypadków pewność tego, że poradzą sobie z ich prawidłowym wykonaniem.

Nie ma więc wątpliwości co do tego, że generacja Z to przyszłość rynku pracy. Pragmatyzm „Zetek” oraz ich chęć stawiania sobie celów (również tych trudnych do zrealizowania) stanowi bardzo dużą wartość dla pracodawców.

Zobaczcie także: Wsłuchaj się w głos pokolenia przyszłości! RocketJobs.pl rusza z kampanią o Gen. Z

Świat nie jest barierą

Generacja Z chce zdobyć świat zarówno poprzez rynek pracy, jak i pokonywanie barier w życiu codziennym. Jej przedstawiciele, wychowani w dobie internetu, nie mają problemów z wirtualną komunikacją i często posiadają znajomych na różnych kontynentach. Nie oznacza to jednak, że ich kontakty ze światem ograniczają się wyłącznie do internetowych komunikatorów – odwaga „Zetek” oraz chęć poznawania otaczającej rzeczywistości powodują, że chętnie podróżują, poznają inne kultury i zdobywają wiedzę, która pozwala im na samorozwój.

Bariery dla generacji Z nie istnieją, a jej przedstawiciele ponad wszystko cenią sobie niezależność i dobrą zabawę. Chcą czerpać z życia pełnymi garściami, co nie koliduje z ich obowiązkowością czy terminowością wykonywania zadań. Są bowiem w stanie skutecznie pogodzić rozrywkę z pracą, co również jest niezwykle korzystne dla pracodawców.

Generacja Z gwarancją sukcesu i… wyzwania

Indywidualizm oraz niezależność „Zetek”, ich odwaga w kontaktach z innymi ludźmi oraz ciekawość świata to oczywiście zalety, które jednak wymagają odpowiedniego nastawienia pracodawców. Okazuje się bowiem, że przedstawiciele nowej generacji pracowników nie lubią stagnacji i chętnie zmieniają miejsce – zarówno życia, jak i pracy. To z kolei oznacza, że czasami trudno będzie zatrzymać pracownika na lata, ponieważ z czasem może on szukać nowych wyzwań i motywacji.

Dlatego warto dbać o rozwój pracowników z generacji Z, stawiać im kolejne cele i pozwolić na wykazywanie się kreatywnością. Zmiana podejścia pracodawców powinna również dotyczyć relacji z zatrudnionymi – cenią sobie oni partnerskie stosunki, lubią elastyczność (np. w zakresie godzin pracy), a także pracę zdalną. Dopasowując się do ich potrzeb i wizji świata, pracodawca może tylko zyskać. Warto więc stworzyć generacji Z jak najlepsze warunki do pracy, ponieważ odwdzięczy się ona doskonałymi wynikami oraz pozytywnym nastawieniem, które będzie miało wpływ na atmosferę w firmie.

Warto też wspomnieć o tym, że dla generacji Z, ważne jest także równe traktowanie w pracy. Według raportu Rainbow Europe 2021 Polska drugi rok z rzędu zajmuje najniższe miejsce wśród państw Unii Europejskiej pod względem równego traktowania osób LGBT+. Co #GenZ myśli o równości w miejscu pracy? Zobacz czwarty odcinek cyklu #rozmowaopracy i wsłuchaj się w głos pokolenia przyszłości.

________________________________________________________________________________________________

Źródło zdjęcia głównego: mat. własne

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze