Sekret silnego zespołu? Zbuduj poczucie przynależności! Hello News 24.09.2019 r.
Przynależność definiuje się jako poczucie bezpieczeństwa i wsparcia. Kiedy pracownicy czują, że nie pasują do środowiska pracy, ich wydajność, a nawet życie osobiste cierpią. Tworzenie poczucia przynależności dla wszystkich pracowników jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie można zrobić, aby poprawić zaangażowanie, wydajność oraz pomóc w realizacji celów biznesowych. W jaki sposób osiągniesz to w swojej firmie? Dowiedz się więcej w dzisiejszym wydaniu Hello News.
1. Rotacja pracowników – dlaczego Polacy zmieniają pracę? Mówi się, że ciągła zmiana to jedyna pewna rzecz we współczesnym świecie. Młodzi ludzie doskonale zdają sobie sprawę, że ciągłe dokształcanie, czy przekwalifikowanie się obecnie nie jest niczym dziwnym i zaskakującym. Pięcie się po szczeblach kariery w jednej firmie odeszło do przeszłości. Jak kształtuje się rynek pracy oraz jak często Polacy zmieniają pracę? Jakie są najważniejsze czynniki? Jak z tym wyzwaniem poradzić mogą sobie pracodawcy?
Więcej na ten temat tutaj.
2. Zarządzaj mądrze projektami HR! Każda branża posiada swoją specyfikę. Inaczej przebiegają projekty, nawet jeśli narzędzia, czy metodologia są podobne. W pracy każdego HR-owca praca projektowa to chleb powszedni. Są one o tyle niezwykłe, że zazwyczaj dotyczą bezpośrednio ludzi oraz idące za tym zmiany w organizacji. Wymaga to przynajmniej podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania projektami od działu HR lub HR Business Partnera. O co należy zadbać, aby projekt okazał się skuteczny?
Więcej na ten temat tutaj.
3. Jak reagować na krytykę kandydatów? Świetnie napisane ogłoszenie z ofertą pracy, a kandydaci nie reagują pozytywnie? Nie odpisują na wiadomości prywatne, nie przychodzą na umówione spotkania. Brzmi znajomo? Dlaczego rynek pracy przepełniony jest negatywnymi emocjami? Dowiedz się jak budować pozytywne doświadczenia kandydatów oraz jak może to poprawić świadomość marki u innych potencjalnych pracowników.
Więcej na ten temat tutaj.
4. Jak budować poczucie przynależności wśród pracowników? Gdy istnieje poczucie akceptacji i tożsamości członka określonej grupy lub miejsca mówi się o przynależności. Tworzenie tego poczucia jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie można zrobić, aby poprawić zaangażowanie pracowników oraz ich wydajność. Wszystkie trzy z tych pojęć: przynależność, różnorodność i integracja są nierozerwalnie związane i muszą współistnieć, aby stworzyć jak najlepsze doświadczenie pracowników. W jaki sposób osiągnąć taki stan w każdej organizacji?
Więcej na ten temat tutaj.
5. 3 krok strategii lean – konsensus. Konsensus to zgody wszystkich zainteresowanych procesem, co do tego jakie są fakty. To znaczy, że wszyscy menedżerowie, pracownicy, liderzy, kierownicy powinni zgadzać się co do tego, jaki jest procent wartości dodanej dla klienta, a jakie działania w danym procesie są marnotrawstwem. Zgoda między wszystkimi współpracownikami wydaje się być wyzwaniem. Poznaj trzy fazy konsensu, które pomogą to osiągnąć.
Więcej na ten temat tutaj.
6. Sensotwórczość – nowe pojęcie na mapie biznesu. Temat szczęścia w pracy pojawia się coraz częściej. Jednak czy celem organizacji powinno być uszczęśliwianie pracowników? Według Dr Joanny Heidtman ważne jest stworzenie środowiska pracy, w którym każdy pracownik może w pełni wykorzystywać własny potencjał. Co sprawia, że ludzie angażują się w pracy? Czym jest sensotwórczość i jak wprowadzić to pojęcie w życie organizacji?
Więcej na ten temat tutaj.
7. Bądź profesjonalistą, czyli jak wykreować markę osobistą na LinkedIn. Budowanie marki osobistej zaczęło się już, kiedy po raz pierwszy napisałeś swoje pierwsze CV. Zapewne każdy pamięta swoje pierwsze poszukiwanie pracy – analizę swoich dobrych i złych stron, opisywanie umiejętności i kompetencji. W jaki sposób zacząć budować profesjonalny wizerunek? Jaki postawić sobie cel i jakie działania obrać?
Więcej na ten temat tutaj.
8. Czy w branży HR płeć ma znaczenie? Kobiet związanych ze światem HR jest znacznie więcej niż mężczyzn. Łukasz Sokal opowiada o tym, że nie ma znaczenia czy pracownikiem jest kobieta, czy mężczyzna. Ważne jest, czy właściwie odgrywa swoją rolę, czyli czy jest skutecznym pośrednikiem między pracownikami, a osobami zarządzającymi. Dowiedz się z jakimi przeszkodami zmaga się Łukasz i w jakich zagadnieniach czuje się ekspertem.
Więcej na ten temat tutaj.
9. Pozwól pracownikom zaplanować samodzielnie dzień! Według badań pracownicy, którzy nie mają z góry narzuconego harmonogramu pracy, czują się swobodnie i dzięki temu są bardziej zmotywowani. Studium przypadku opisane w artykule, jednoznacznie potwierdza tę tezę. Jednak znalezienie sposobu na zapewnienie dużym grupom możliwości samodzielnego decydowania tylko w teorii jest czymś łatwym. Poznaj sposoby na ulepszenie istniejących już planów dnia pracy.
Więcej na ten temat tutaj.
10. 30. Kongres Kadry rozpoczyna się już 19 listopada! Niezwykłe, jubileuszowe wydarzenie odbędzie się w Warszawie i będzie trwało przez trzy dni. Prelegenci to nie tylko osoby pełniące wysokie stanowiska w firmach. Zaproszeni goście to osoby pełne pasji i doświadczeń, którymi pragną się podzielić. Podczas wystąpień i warsztatów poznacie najnowsze trendy, techniki i narzędzia, które pomagają budować efektywne i zaangażowane zespoły pracowników.
Więcej na ten temat tutaj.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.
Komentarze