HRakterna środa – o plusach HR-owych wydarzeń branżowych
Jeżeli w dalszym ciągu są tu niedowiarki, którym trudno uwierzyć, że udział w branżowych wydarzeniach wiąże się z samymi plusami, to ten artykuł jest dedykowany właśnie Wam. Oczywiście potraktujcie poprzednie zdanie z przymrużeniem oka, ponieważ podobnie jak w bajce o Kubusiu Puchatku, w rzeczywistości istnieje wiele różnych typów osobowości, które nie zawsze odnajdują się w każdej sytuacji.
Spis treści
Paulina Płoska. Rekruter w Just Join IT. Od zawsze zainteresowana obszarem związanym z zasobami ludzkimi. Dzięki pracy w startupie, może rozwijać się na wielu płaszczyznach: od rekrutacji, przez onboarding, budowanie satysfakcji i zaangażowania pracowników, a także offboarding. Z ogromną radością uczestniczy w wielu branżowych meetupach, konferencjach i webinarach.
Jednak jako ogromna zwolenniczka branżowych wydarzeń oraz organizatorka HRakternych Meetupów i HeRbat – HR Debat, chciałabym utrzymać Was w przekonaniu, że spotkania branżowe, czy to offline czy online, to coś, w co niewątpliwie warto zainwestować swój czas. Jestem więc typowym Tygryskiem z przywołanej wcześniej bajki, który z optymizmem skacze z radości na myśl HR-owych spotkania.
Moim zdaniem wiele z profesjonalnie przygotowanych wydarzeń przynosi szereg korzyści mających wpływ m.in. na rozwój zawodowy, możliwość spotkania i poznania osób o różnych doświadczeniach i poglądach, czy nawet na pozycję w branży. Przy tej okazji, swoje przemyślenia i spostrzeżenia chciałabym poprzeć przykładami z ostatniego, trzeciego już HRakternego Meetupu, który ze względu na pandemię odbył się Remote.
1. Aktualizacja wiedzy
Po pierwsze i fundamentalne, wydarzenia specjalistyczne to przede wszystkim możliwość zdobycia nowej wiedzy. Organizatorzy tego typu spotkań, aby zachęcić potencjalnych uczestników, skupiają się na przygotowaniu programu opartego na aktualnych zagadnieniach. Profesjonalnie zorganizowane eventy dają uczestnikom możliwość poznania najnowszych trendów z obszaru human resources i zajadania się wiedzą niczym Kubuś Puchatek kubełkiem miodu.
Ostatnie miesiące to przede wszystkim rozmowy na temat działań związanych z kryzysem gospodarczym. Tutaj tematy krążyły wokół trudnych rozmów od zmian w przepisach, poprzez obniżenie wynagrodzenia czy rozwiązanie współpracy, aż do powrotu do biurowej rzeczywistości. Dlatego też podczas ostatniego HRakternego Meetupu podjęliśmy tematy związane właśnie z aktualnymi wyzwaniami i problemami dotyczącymi pandemii. Pierwsza prelekcja, Lepszy pracodawca w dobie kryzysu, odpowiedziała na pytania, jak robić mądre i autentyczne EB, nawet z największymi sceptykami w firmie. Druga prelekcja, Daj się zrekrutować, dedykowana była natomiast wszystkim osobom, które w czasie obecnego kryzysu poszukują pracy. Zależało nam, aby uczestnicy otrzymali odpowiedzi na bieżące pytania, dlatego konieczne było dostosowanie tematów pod aktualną sytuację na rynku pracy.
Co więcej, niektórzy z organizatorów wydarzeń branżowych udostępniają materiały z podsumowaniem spotkania lub nagrania wideo, co dodatkowo daje możliwość powrotu do treści przedstawionych podczas spotkania.
2. Możliwość nauki od ekspertów
Spotkanie i czerpanie wiedzy od liderów danej branży to kolejny argument przemawiający za uczestnictwem w wydarzeniach branżowych. Organizatorzy doskonale zdają sobie sprawę, że jedną z kluczowych kwestii, które przyciąga uczestników i podnosi wartość merytoryczną wydarzenia, jest dobór prelegentów. Obecność liderów branży to dla uczestników możliwość czerpania najnowszej wiedzy i inspiracji. To także szansa będąca na wyciągnięcie ręki na skonsultowanie swoich wątpliwości z najlepszymi specjalistami w branży.
Dlatego też podczas naszego meetupu mogliście posłuchać prelekcji dwóch wyjątkowych ekspertek z obszaru HR. Naszym pierwszym gościem była Zyta Machnicka, CEO, główny strateg i trener w hubie edukacyjnym Lightness, autorka książki „Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi” oraz bloga CandidateExperience.pl.
Drugim zaproszonym gościem była Agnieszka Ciećwierz, współzałożycielka firmy Sigmund Polska, która specjalizuje się w testach kompetencyjnych oraz psychologicznych wykorzystywanych w procesie rekrutacji, bilansów kompetencji, oceny pracowniczej, zarządzania i rozwijania talentów. Autorka książki „Daj się zrekrutować! Jak przygotować się do procesu rekrutacji”. Prowadzi również bloga na temat rozwoju zawodowego i osobistego aciecwierz.pl.
3. Wymiana doświadczeń
Spotkania branżowe to także okazja do wymiany doświadczeń i możliwość wzajemnych inspiracji. Przyznam szczerze, że po każdym wydarzeniu, w którym brałam udział, w głowie rodziło mi się tysiąc pomysłów, czy to na tematy związane z własnym rozwojem, czy na to, co można wprowadzić do organizacji, w której pracuję.
Jako osoba początkująca, stale poszerzająca swoją wiedzę, jestem zdania, że możliwość wymiany doświadczeń ze specjalistami z innych organizacji jest niezwykłą okazją do weryfikacji własnych działań. Warto natomiast podkreślić, że to obustronna korzyść. Osoby będące na początku swojej ścieżki zawodowej zyskują wartościowe rady od doświadczonych praktyków, natomiast dają one także świeże spojrzenie na branżę, dzięki temu są buforem przed zamknięciem się w sztywno wyznaczone ramy.
Pomyślisz sobie: „a co z wydarzeniami online?”. Tutaj równie często mamy okazję do tego, aby zadawać pytania i dyskutować. Większość spotkań online, w których brałam udział, korzystała z narzędzi z funkcją czatu, gdzie pojawiało się wiele wartościowych, dających do myślenia pytań. Dodatkowo, tak jak w przestrzeni offlinowej, prelegenci kończą swoje wystąpienia sekcją Q&A, co również jest okazją do rozjaśnienia swoich wątpliwości. Co więcej, branża HR jest społecznością niezwykle otwartą i pomocną, co często owocuje merytorycznymi dyskusjami.
W przypadku HRakternego Meetupu dodatkową okazją do dyskusji była HeRbata – HR debata. Ta część spotkania krążyła wokół tematu powrotu do biurowej rzeczywistości. Miała ona formę AMA („ask me anything”), zatem również uczestnicy mogli zadawać na bieżąco swoje pytania.
4. Umacnianie wizerunku
Branżowe spotkania HR-owe to także doskonałe miejsce do zaprezentowania siebie oraz swojej organizacji szerszemu gronu odbiorców. Networking i wszelkie przerwy kawowe to okazja do nawiązania nowych, cennych relacji.
Dodatkowo udział w różnego rodzaju konferencjach, warsztatach czy meetupach to także okazja do poznania naszej konkurencji. To cenna możliwość, dzięki której możemy dokonać obserwacji oraz analizy innych osób i firm m.in. podejścia do rynku czy metod działania. To także opcja na poznanie swoich potencjalnych pracodawców i klientów, a wzajemne inspiracje mogą prowadzić również do pozyskania nowych partnerów.
5. Korzyść także dla organizacji
Uczestnictwo w tego typu wydarzeniach to korzyść również dla Twojej organizacji i pracodawcy! Dobrze dobrane wydarzenie może przynieść wartość całej firmie. W kontekście korzyści dla firmy warto spojrzeć nieco szerzej na tę kwestię, bo oprócz wspomnianych inspiracji działań HR-owych, będziesz mógł oderwać się od codziennej rutyny i nabrać jeszcze większej chęci do działania. Warto także uczestniczyć w różnego typu wydarzeniach w większym gronie, co wpłynie także na lepszą integrację zespołu.
Spora część wydarzeń HR-owych jest dostępna bezpłatnie, nie trzeba więc martwić się o dodatkowe wydatki. Jedynym kosztem jest nasz czas. Natomiast wydarzenia płatne można potraktować jako dodatkowy benefit pracowniczy. Jeszcze przekonana, że inwestycja środków oraz czasu pracowników z pewnością zwróci się z nawiązką.
Szkolenia, webinary, meetupy w jednym miejscu
Jeśli szukasz informacji na temat webinarów, szkoleń, meetupów, konferencji czy warsztatów w obszarze HR i EB to sprawdź także naszą grupę na Facebooku. Razem z całym zespołem Hello HR postanowiliśmy wyjść naprzeciw i stworzyć przestrzeń w całości dedykowaną wartościowym HR-owym wydarzeniom.
Dzięki licznej i aktywnej społeczności będziesz na bieżąco ze wszystkimi szkoleniami i webinarami. Więc jeśli brakuje Ci czasu na ciągłe poszukiwania, chcesz zaprosić innych na swój event lub po prostu dzielić się wiedzą, to miejsce na pewno będzie dla Ciebie pomocne.
Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.
Komentarze