Brzmimy jak roboty? Komunikacja online vs offline. Hello News 15.07.2019 r.

Brzmimy jak roboty? Komunikacja online vs offline. Hello News 15.07.2019 r.

Nadszedł czas, aby nadać komunikacji wewnętrznej bardziej ludzki charakter. Skoro nowoczesne środowisko biznesowe jest mniej formalne niż kiedykolwiek wcześniej – dlaczego więc komunikacja wewnętrzna nadal brzmi jak pisanie jej przez roboty? 
Ludzie z działu HR zazwyczaj potrafią dobrze komunikować się z innymi. Dlaczego więc język pisany nierzadko przybiera bardzo oficjalny ton? Jak na przykład: “Pracownicy są proszeni o terminowe wypełnienie samooceny zgodnie z naszą polityką”. Przyjmując bardziej świadome podejście do sposobu komunikowania się, możemy zwiększyć zaangażowanie pracowników i kształtować kulturę organizacyjną szybciej niż moglibyśmy sobie wyobrazić. Jak sprawić, aby komunikacja stała się bardziej ludzka i miała pozytywny wpływ na całe przedsiębiorstwo? Dowiesz się z najnowszego wydania Hello News!
1. Praca zdalna – skłania, czy zniechęca do podjęcia pracy? Wcześniej praca zdalna była wyjątkiem, na które niewiele firm ochoczo się zgadzało czy też ułatwiało taki model pracy. Ponad połowa Millennialsów (69% wg badań Gallup) twierdzi, że wymieniliby inne świadczenia pracownicze na elastyczne możliwości zatrudnienia. Pracodawcy konkurują o zatrudnianie i zatrzymywanie najlepszych talentów, więc zwracają uwagę na ten trend. Dowiedz się w jaki sposób oraz na co zwracać uwagę wdrażając możliwość pracy zdalnej w swojej organizacji. 
Więcej na ten temat tutaj.
2. Brzmimy jak roboty? Komunikacja online vs offline. Nowoczesne środowisko biznesowe jest mniej formalne niż kiedykolwiek wcześniej – dlaczego więc wewnętrzna komunikacja online nadal brzmi jak napisana przez roboty? Miejsce pracy zmieniło się w ciągu ostatnich 30 lat. Nazywamy naszych szefów po imieniu i pracujemy razem z nimi w przestrzeniach otwartych. Odbywają się dni, w których dyrektorzy zarządzający rzucają się na ten sam błotnisty tor przeszkód, co absolwenci odbywający staż. Nieformalność jest nową normą. Jakie są wady i zalety takiej komunikacji? 
Więcej na ten temat tutaj.
3. Miejsca wypoczynku dla pracowników – dlaczego bez smartfonów? Nasze telefony stały się raczej przymusem niż narzędziami wydajności. Dzisiejsi użytkownicy smartfonów spędzają 2,5 godziny dziennie tylko otwierając i zamykając telefon. Pojedyncza wiadomość tekstowa, której odczytanie zajmuje około 2,2 sekundy, może podwoić liczbę błędów w podstawowych zadaniach, a sami pracownicy stwierdzają, że powrót do poprzedniego zadania zajmuje średnio 11 minut. Stworzenie miejsca wypoczynku wolnego od smartfona oraz innych urządzeń daje szereg plusów. Sprawdź czy praktykują te działania takie firmy jak Google i jakie generuje to korzyści.  
Więcej na ten temat tutaj.
4. Polska krajem przyjaznym dla ekspertów? Według rankingu HSBC Expat Annual League Table, Polska awansowała o 10 miejsc. Tym samym zajmuje 13 pozycję wśród destynacji idealnych dla ekspatów, czyli specjalistów, którzy opuścili ojczyznę, by podjąć pracę za granicą. Na podium stanęła Szwajcaria, Singapur i Kanada. Jakie czynniki sprawiają, że specjaliści decydują się na osadzenie w danym kraju? 
Więcej na ten temat tutaj.
5. Pokolenie Z – jak oceniają swój potencjał oraz jaka jest ich wymarzona praca? Badanie przeprowadzone przez agencję Dentsu Aegis Network Polska oraz Infuture hatalska foresight institute mówi, że większość z nich już pracuje. Osoby między 15, a 26 rokiem życia deklarują, że będą poszukiwać niesztampowego zajęcia. Wymieniają wiele swoich mocnych stron, m.in. kreatywność i przedsiębiorczość. Dowiedz się więcej, czego oczekują od przedsiębiorstw oraz rekruterów. 
Więcej na ten temat tutaj.
6. Konkurs TOP HR Manager in Action. Masz sporą wiedzę na temat branży HR, posiadasz za sobą innowacyjny projekt, który ma niemałe znaczenie i chcesz się tym pochwalić? Ruszyła rejestracja do największego w Polsce konkursu branży HR. Pierwszy etap wystartował 1 lipca, wystarczy zarejestrować swoją kandydaturę. Oprócz cennych nagród, będziesz miał szansę na zdobycie nowego doświadczenia, przedstawienie swoich osiągnięć oraz zyskasz prestiż w środowisku HR.
Więcej na ten temat tutaj.
7. Czy na pewno znasz oczekiwania swoich kandydatów? Maja Gojtowska mówi o podstawowym błędzie, jakie firmy popełniają projektując procesy rekrutacyjne. Nietrafione obietnice i niespełnione oczekiwania mogą skutkować rychłym odejściem pracownika. Na rynku obserwuje się rosnące zjawisko niekontrolowanych odejść. Jak skutecznie temu zaradzić? Dowiedz się jak dobrze zacząć proces rekrutacyjny i poznaj cenne wskazówki. 
Więcej na ten temat tutaj.
8. Mindfulness – nowoczesny savoir-vivre w biznesie. Zasady savoir-vivre częściej kojarzymy z zewnętrznymi przejawami zachowania, ale oprócz tego warto wrócić do jego istoty. Oprócz dobrych manier należy także zwrócić staranną uwagę na inne istotne kwestie. Poznaj savoir-vivre jako sztukę uważności, rozmowy, ubierania oraz dobrego pierwszego wrażenia. Wdroż narzędzie, dzięki któremu łatwiej będzie budować pozytywne relacje biznesowe i nie tylko.
Więcej na ten temat tutaj.
9. „Wakacje z PR” – bezpłatne spotkania o public relations i marketingu. Cztery bezpłatne spotkania, na których wystąpi kilkunastu ciekawych prelegentów oraz praktyków. Czy na co dzień w swojej pracy zawodowej zajmują się promocją czy też marketingiem? W takim razie możesz rozwinąć swoją wiedzę i doświadczenia. Pierwsze spotkanie odbędzie się w środę 17. lipca w Centrum Kreatywności Fabryka, na terenach Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Więcej na ten temat tutaj.
10. Czy pracownik musi dostać urlop w wakacje? Dla pracodawców miesiące letnie niosą dodatkowe trudności organizacyjne. Z punktu widzenia pracownika, to właśnie miesiące lipiec i sierpień są najbardziej pożądanymi do skorzystania z wolnego w pracy. Bywa, że zdarzają się nieporozumienia między stronami co do daty wzięcia wolnego od obowiązków. Sprawdź co przepisy mówią w tym przypadku.
Więcej na ten temat tutaj.


Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com.

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze