„Papier pokazuje wykształcenie, a niekoniecznie podejście do pracy” – Jakie znaczenie dla pokolenia Z mają studia?

Pokolenie Z wkracza na rynek pracy. Badania pokazują m.in., że kobiety z tego pokolenia będą bardziej aktywne zawodowo, aby mogły zapewnić sobie bezpieczeństwo finansowe. Czy jednak dla osób z tej generacji wykształcenie i zawód zdobyty dzięki studiom mają znaczenie? Zobaczcie, co na ten temat mają do powiedzenia bohaterowie kampanii RocketJobs.pl, którzy są przedstawicielami pokolenia Z.

Kim są przedstawiciele pokolenia Z?

Osoby z tego pokolenia urodziły się w latach 1995-2019. Wychowywały się one w zupełnie innych realiach niż poprzednie pokolenie milenialsów. Ich naturalnym środowiskiem stał się świat wirtualny. Większość osób nie wyobraża sobie funkcjonowania bez telefonu. To właśnie smartfony są też urządzeniami, z których najczęściej korzystają w celu chociażby udzielania się w social mediach. Są to też osoby, które wychowały się w świecie, w którym mają nieograniczone możliwości na jego eksplorowanie – otwarte granice, wolność, dostęp do technologii. To pokolenie, które też potrafi cenić swój czas i zna własną wartość. Cenne jest dla nich jasne wyznaczanie celów oraz feedback od pracodawcy. Równie mocno cenią sobie również dostęp do narzędzi, które im umożliwiają wykonywanie zadań, jak też rozwój.
Skoro więc o rozwoju mowa, to co sądzą o studiach? Czy są im potrzebne?

Co pokolenie Z twierdzi o studiach?

„Zetki” podkreślają, że kiedy idziemy na studia tylko dlatego, że nie wiemy, co innego możemy zrobić ze swoim życiem, to jest to zwyczajnie strata czasu. Można więc wnosić, że osoby z tego pokolenia bardziej świadomie wybierają kierunki studiów. Zwracają uwagę na to, co naprawdę one wniosą w ich rozwój i karierę.

Nie tylko sam kierunek jest ważny, ale także co dana uczelnia oferuje studentom – w jaki sposób prowadzone są zajęcia, z jakich narzędzi studenci mogą korzystać, czy w jakich zajęciach dodatkowych mogą brać udział (wykłady, szkolenia).

Jest to strata czasu, jeśli idziemy na studia tylko dlatego, żeby coś zrobić ze swoim życiem, bo nie mamy innego wyboru – słyszymy w materiale przygotowanym w ramach kampanii RocketJobs.pl.

Pokolenie Z stawia na rozwój, charyzmę, docenia wartość kreatywności. Jego przedstawiciele też podkreślają, że studia nie pokazują, czy dana osoba jest np. pracowita czy uczciwa.

Już nawet po rozmowie z człowiekiem widać, że on ma taką iskrę, że to co robi go pasjonuje, więc wydaje mi się, że ważniejsza jest dla mnie ta pasja i osobowość, charakter, charyzma, niż to co on ma napisane na papierze – dodaje inna bohaterka kampanii RocketJobs.pl.

Zobaczcie, co jeszcze na temat studiów ma do powiedzenia pokolenie Z.

________________________________________________________________________________________________

Starszy redaktor projektĂłw specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Reklama pracy dla kierowcy

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze