"FaceTime Content" to nowy trend, który kocha pokolenie Z. Dlaczego takie treści działają na TikToku?

Branża usług prawnych jest często postrzegane jako konserwatywna i niechętna do innowacji. Tymczasem, to wcale nie musi tak wyglądać! Umiejętnie prowadzone social media kancelarii to wyróżnik, który sprawi, że łatwiej pozyska ona nowych klientów i utrzyma zainteresowanie obecnych.
Spis treści
Zanim przejdziemy do porad dotyczących prowadzenia mediów społecznościowych kancelarii, odpowiedzmy najpierw na pytanie, dlaczego twoja kancelaria powinna zaistnieć w tej przestrzeni? Prawdopodobnie masz już stronę internetową, a twoja firma jest wpisana przynajmniej w jednej bazie prawników w Internecie, po co więc dodatkowe platformy i dodatkowa praca?
Media społecznościowe to nie tylko zabawne filmiki z kotkami i zdjęcia z wakacji dawno niewidzianych znajomych. To przede wszystkim świetne narzędzie aktywnego docierania do twoich obecnych i przyszłych klientów czy pracowników. Podczas kiedy strona www wymaga od osoby zainteresowanej wyszukania cię pośród innych podobnych kancelarii, w social mediach możesz sam znajdować nowych odbiorców. Z kolei ciekawe i przydatne treści, które będą prezentować twoją wiedzę, doświadczenie oraz podejście do klienta – będą działać na twoją korzyść i budować zaufanie czytelników.
Takie podejście przełoży się na lepszą rozpoznawalność marki twojej kancelarii wśród potencjalnych klientów. Kiedy przyjdzie moment, że będą oni potrzebować pomocy prawnej, jest znacznie większa szansa, że pomyślą właśnie o tobie. Podobnie sprawa wygląda w przypadku potencjalnych pracowników. Odpowiednio prowadzona komunikacja w mediach społecznościowych, zwiększy prawdopodobieństwo, że szukając pracy, specjaliści zaaplikują do twojej kancelarii.
Określenie priorytetów twojej działalności w mediach społecznościowych, ułatwi ci wybór odpowiednich tematów. Zastanów się, co w tym momencie jest dla ciebie najważniejsze.
Być może dopiero zaczynasz działalność swojej własnej kancelarii? A może prowadzisz ją od wielu lat, jednak do tej pory twoja marka nie była obecna w Internecie? W takim przypadku twoim celem będzie zbudowanie świadomości marki wśród odbiorców. Skup się na zaprezentowaniu siebie i swojego zespołu, pokaż, czym się zajmujecie, w jakich sprawach możecie pomóc. Nie wstydź się – mów o sukcesach i osiągnięciach. Pokaż swoją wiedzę oraz doświadczenie.
Następnym celem, który możesz wybrać, jest pozyskiwanie nowych klientów. Być może chcesz poszerzyć swoją działalność i szukasz nowych sposobów na zaprezentowanie usług? Media społecznościowe to świetne miejsce do realizacji tego celu. I nie chodzi tutaj o to, żeby twój profil przypominał słup ogłoszeniowy! Opowiadaj historie klientów (oczywiście bez wrażliwych szczegółów), wskazuj, jak twoje działania przełożyły się na sukces klienta i zachęcaj inne osoby, które mierzą się z podobnymi trudnościami do kontaktu.
Często prawnicy, mówiąc o swoich specjalizacjach, używają skomplikowanego języka, przytaczają abstrakcyjne przykłady i powołują się na klauzule, akty i wyjątki od nich. Twoi klienci nie przychodzą do ciebie z paragrafami – oni przychodzą z problemem. Dlatego – opowiadając o swojej pracy – pokazuj problemy, które jesteś w stanie rozwiązać, dzięki swojej wiedzy. To sprawi, że potencjalni klienci zobaczą wartość i zrozumieją, jak możesz im pomóc.
Twoja działalność się rozrasta, jest coraz więcej spraw, ale brakuje rąk do pracy. W takiej sytuacji wykorzystaj social media kancelarii do rekrutacji talentów. Jednak dodanie ogłoszenia o „pracy w młodym i dynamicznym zespole” często już nie wystarczy do znalezienia odpowiednich pracowników. Dlatego wykorzystaj swoje profile do pokazania „od kuchni”, jak pracuje się w twojej kancelarii. I nie chodzi tutaj o opowiadanie, z jakich systemów korzysta zespół, albo że macie owocowe czwartki. Specjalistę będzie raczej interesowało, jak może rozwinąć się zawodowo w twojej firmie, co może osiągnąć. Opowiedz o tym na przykładzie historii obecnych pracowników. Pokaż, jakie inicjatywy podejmujecie jako kancelaria, jak zespół współpracuje i jaka atmosfera wam towarzyszy.
Skoro określiłeś już swój cel działań w social mediach kancelarii, omówmy trochę szerzej, jakie treści możesz tworzyć, żeby realizować te plany. Pewne inspiracje znalazłeś już w powyższych akapitach, ale rozszerzmy je o dokładniejsze omówienie.
A jeśli naprawdę nie wiesz, o czym napisać post, spróbuj odpowiedzieć na następujące pytania:
Jestem przekonana, że znajdziesz świetny temat na post!
Dodawanie wartościowych postów to tylko pierwszy krok do sukcesu. Ważne są także interakcje z odbiorcami. Jeśli ktoś skomentuje twoje treści – odpowiedz. Pod publikacjami często pojawiają się pytania, na które warto zareagować. To tylko wzmocni twoją relację z czytelnikami. A relacja jest podstawą budowania wiarygodnej marki.
Często odbiorcy w komentarzach przedstawiają swoją perspektywę na dany problem lub dzielą się własnymi doświadczeniami. Jeśli chcesz zaistnieć w mediach społecznościowych, merytoryczne dyskusje to element dodający wartości twoim postom. Przy okazji, takie rozmowy mogą się stać inspiracją do następnych publikacji.
Każda z platform społecznościowych dostarcza danych dotyczących zasięgu publikacji, reakcji i zaangażowania odbiorców. To cenne informacje, które pozwalają stwierdzić, co interesuje czytelników najbardziej.
Warto sprawdzać dane systematycznie i na podstawie analizy wyników planować dalsze publikacje i tematy. Reagowanie na zmiany, testowanie różnych rodzajów treści oraz doskonalenie warsztatu to dobra strategia.
Nie od razu Rzym zbudowano. Podobnie jest w mediach społecznościowych. Zbudowanie rozpoznawalności i zaangażowania wśród odbiorców wymaga czasu i systematyczności. Szanse na to, że po dwóch miesiącach twoje posty osiągną dziesiątki lub setki reakcji i komentarzy są dość niewielkie. Nadal jednak warto działać, bo włożony trud i praca, przełożą się na efekty. Dlatego nie poddawaj się i systematycznie publikuj posty, nie zapominając o analityce i twojej obecności np. w odpowiedziach na komentarze.
Marketerka
Marketerka, specjalistka od komunikacji, copywriterka. Autorka artykułów poruszających problematykę komunikacji w biznesie. Tworzy otwartą i zrozumiałą komunikację, ponieważ uważa, że nawet o rzeczach trudnych można mówić prosto i przystępnie. Specjalizuje się w marketingu usług profesjonalnych. Najpierw pracowała dla branży medycznej, a od kilku lat wspiera prawników w budowaniu silnych i rozpoznawalnych marek.
Komentarze