Jak budować markę pracodawcy podczas urlopu? Hello News 23.06.2020 r.
Pierwszy dzień lata, opalające słońce, a także wysokie temperatury to znak, że czas wakacji rozpoczął się już na dobre. Kolejne miesiące letnie to okres wzmożonego wypoczynku, który możemy wykorzystać także na budowanie marki pracodawcy. O tym, jak wykorzystać każdy, nawet z pozoru nieznaczący kontakt z kandydatem, w dzisiejszym Hello Newsie.
Słonecznej lektury!
1. Czy będziemy pracować zdalnie więcej niż przed pandemią? Z pewnością tak!
Nie jest przesadą stwierdzenie, że czas pandemii to nowa era postrzegania pracy. Ostatnie tygodnie to w wielu organizacjach czas wdrożenia nowych narzędzi i technologii służących usprawnieniu pracy zdalnej. Jednak home office otworzył pracodawców nie tylko na nowe rozwiązania technologiczne, ale także na elastyczniejsze podejście do czasu pracy i zadaniowe rozliczanie pracy. Z drugiej strony, pracownicy podczas pracy w domu doceniają m.in. możliwość oszczędności czasu czy możliwość większego skupienia na realizacji zadań w zaciszu domowym. Choć o trwałych zmianach jeszcze trudno mówić, to już teraz wiemy, że tradycyjne postrzeganie pracy z pewnością przejdzie mniejsze lub większe transformacje.
Więcej na ten temat tutaj.
2. HR-owiec też pracownik
Czy Wy również jesteście zdania, że działy HR, które dbają o zasoby ludzkie w organizacji, zapominają o dbaniu o własne samopoczucie i potrzeby? Taką tezę przedstawiła w najnowszym artykule Ula Zając-Pałdyna, którą niewątpliwie potwierdza stare polskie przysłowie “szewc bez butów chodzi”. W dobie ciągłych wyzwań, wielu projektów i pojawiających się kryzysów często zapominamy o dbaniu o własną motywację, rozwój czy dobre samopoczucie. Czy my, HR-owcy, jesteśmy doceniani dbając o organizację zza kulis?
Więcej na ten temat tutaj.
3. Opowiedz mi swoją… kulturę organizacji
Temat kultury organizacji, mimo wielu zmian i pandemii koronawirusa, cały czas pozostaje w centrum uwagi. Wynikać to może z chęci jeszcze mocniejszego motywowania i angażowania pracowników w nowych, często nawet trudniejszych, warunkach pracy. Jasmine Gartner słusznie zauważa, że kultura jest czymś, co nieustannie dopracowujemy. Ale co zrobić, aby Twoi pracownicy podążali za nią? Autorka artykułu wyznaje prostą zasadę – wyciągnij wyraźny zestaw wartości i ułóż z nich logiczną historię.
Więcej na ten temat tutaj.
4. Buddy w procesie onboardingu
Czy wiecie, kim w procesie onboardingu jest buddy? A może macie już wdrożone takie role w Waszych organizacjach? Jeżeli w dalszym ciągu ulepszacie proces wdrożenia nowych pracowników do organizacji, warto przeczytać o tym, kto może zostać buddy’m, jakie zadanie pełni w czasie onboardingu, a także jak sformalizować jego funkcję.
Więcej na ten temat tutaj.
5. Sezon wakacyjny, czas start!
Czerwiec, lato i… wakacje. Najbliższe miesiące to czas wzmożonych urlopów, a co za tym idzie, także okres ustawiania autoresponderów. Choć dla większości z nas to jedynie automatyczna wiadomość, do której nie przykładamy większej uwagi, dlaczego by nie wykorzystać jej do komunikacji z kandydatami? Na pytanie, jak maksymalnie przyciągnąć uwagę kandydatów, również poprzez autoresponder, swoim artykule odpowiada Maja Gojtowska. Statystki mówią same za siebie – dziennie pracownik otrzymuje 121 mili, więc potencjał można ujrzeć choćby w tej liczbie.
Więcej na ten temat tutaj.
Zestawienie przygotowała Paulina Płoska. Zdjęcie główne artykułu pochodzi z unsplash.com
Komentarze